WYZWANIE – ŚNIADANIE I 10 ENERGETYCZNYCH KOKTAJLI NA POCZĄTEK DNIA

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, który daje energię do działania, poprawia koncentrację oraz chroni przed chorobami układu pokarmowego. Śniadanie powinno być zjedzone do godziny po przebudzeniu. Niestety w dzisiejszym zabieganym, gnającym w ekspresowym tempie do przodu świecie, posiłek ten jest przez wiele osób lekceważony, zastępowany kawą, przekąską lub w ogóle niespożywany.

Złe nawyki żywieniowe bardzo szybko przejmują dzieci, a dziecko nie może rozpoczynać dnia, od słodkich przekąsek, chipsów czy kolorowych napojów. Brak prawidłowych nawyków żywieniowych jest jedną z podstawowych przyczyn nadwagi i otyłości, która w naszym kraju wzrasta w zastraszającym tempie również wśród dzieci i młodzieży.

Nawyk spożywania śniadanie przed wyjściem z domu można u siebie wyrobić. Dlatego dla osób, nie mających czasu na przygotowywanie kanapek lub owsianki, a także szukających nowych smaków, proponuję „wyzwanie – śniadanie” – 10 prostych, pożywnych koktajli, które pozwolą z dużą dawką energii rozpocząć dzień, a których podstawą są płatki owsiane górskie, płatki jaglane lub ugotowana kasza jaglana. Bazę z kaszy można przygotować w wolnej chwili, w większej ilości i przechowywać 3-4 dni w lodówce. Przygotowanie koktajlu zajmuje kilka minut, a można zabrać go na drogę zamiast kubka z kawą.

4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej, 1/2 średniego mango, 1 mały banan lub 1/2 dużego, 2 daktyle, 1 łyżeczka płatków migdałowych, 200 ml mleka krowiego 2% lub dowolnego mleka roślinnego.

Wszystkie składniki umieścić w wyższym naczyniu i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki płatków owsianych, 1 mały banan lub 1/2 dużego, 2 daktyle, 1 łyżeczka płatków migdałowych lub 1/4 małego awokado, garść malin mrożonych lub świeżych, 200 ml mleka krowiego 2% lub dowolnego mleka roślinnego.

W wysokim naczyniu płatki owsiane zalać 4 łyżkami wody na kilka minut, w tym czasie przygotować pozostałe składniki, żeby koktajl nie był za zimny maliny powinny być rozmrożone, jeśli używamy mrożonki. Do płatków dodać pozostałe składniki i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki płatków jaglanych, 1/2 banana, garść szpinaku, 1/4 awokado, 1/2 jabłka, 2 daktyle, 200 ml mleka krowiego 2% lub dowolnego mleka roślinnego.

W wysokim naczyniu płatki jaglane zalać 4 łyżkami wody na kilka minut, w tym czasie przygotować pozostałe składniki. Do płatków dodać pozostałe składniki i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej, 3 plastry świeżego ananasa, 1/2 banana, 2 daktyle, 1/2 jabłka, 1 płaska łyżeczka siemienia lnianego, 200 ml mleka krowiego 2% lub dowolnego mleka roślinnego.

Wszystkie składniki umieścić w wyższym naczyniu i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki płatków owsianych,  1/2 banana, garść truskawek mrożonych lub świeżych, 2 daktyle,
1 łyżeczka owoców goji, 200 ml mleka krowiego 2% lub dowolnego mleka roślinnego.

W wysokim naczyniu płatki owsiane oraz owoce goji zalać 4 łyżkami wody na kilka minut, w tym czasie przygotować pozostałe składniki, żeby koktajl nie był za zimny truskawki powinny być rozmrożone, jeśli używamy mrożonki. Do płatków dodać pozostałe składniki i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki płatków jaglanych, 1 banan, 2 daktyle, 1 łyżeczka nasion chia, 100 ml mleka kokosowego.

W wysokim naczyniu płatki jaglane zalać 4 łyżkami wody na kilka minut, w tym czasie przygotować pozostałe składniki. Do płatków dodać pozostałe składniki i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej, 1 banan, 2 daktyle, 1/4 awokado,1 łyżeczka płatków migdałowych, 1 łyżeczka kakao, 200 ml mleka krowiego 2% lub dowolnego mleka roślinnego.

Wszystkie składniki umieścić w wyższym naczyniu i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki płatków owsianych,  1 mniejszy banan, 1 kiwi, garść jarmużu (same liście bez łodyżek),
2 daktyle, 1 łyżeczka siemienia lnianego, 200 ml mleka krowiego 2% lub dowolnego mleka roślinnego.

W wysokim naczyniu płatki owsiane oraz siemię lniane zalać 4 łyżkami wody na kilka minut,
w tym czasie przygotować pozostałe składniki, żeby koktajl nie był za zimny truskawki powinny być rozmrożone, jeśli używamy mrożonki. Do płatków dodać pozostałe składniki i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki płatków jaglanych, 1 mały banan lub 1/2 dużego, 2 daktyle, 1 łyżeczka nasion chia, garść malin świeżych lub mrożonych, 2.

W wysokim naczyniu płatki jaglane zalać 4 łyżkami wody na kilka minut, w tym czasie przygotować pozostałe składniki. Do płatków dodać pozostałe składniki i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.

4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej, 1/2  banana, 2 daktyle, 1/2 jabłka i 1/2 gruszki, 1 łyżeczka płatków migdałowych, 200 ml mleka krowiego 2% lub dowolnego mleka roślinnego.

Wszystkie składniki umieścić w wyższym naczyniu i zmiksować tylko do czasu uzyskania jednolitej masy.


Autor: Ewa Konkol

Zdjęcia: Designed by Freepik

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ