Woda jest bezsprzecznie najważniejszym składnikiem organizmu człowieka. Bez niej niemożliwe jest jego prawidłowe funkcjonowanie. Dlatego nie dziwi nikogo fakt, że zalecenia mówią o tym, żeby średnio spożywać około 2,5 litra płynów na dobę.

Czy wiesz, że ludzki organizm aż w 60% składa się z wody i nie może prawidłowo funkcjonować bez odpowiedniego jej spożycia?

Woda w naszym ciele odpowiedzialna jest za transport, rozpuszczanie i wchłanianie substancji odżywczych, jakie dostarczamy sobie wraz z pożywieniem, prawidłowy przebieg procesów trawienia, usuwa toksyny, reguluje temperaturę ciała, umożliwia prawidłową ruchliwość stawów, uczestniczy w procesach przemiany materii, pełni też funkcję ochronne dla narządów wewnętrznych, mózgu i rdzenia kręgowego. nic w naszych organizmach nie będzie funkcjonować prawidłowo, jeżeli nie zatroszczymy się o ich prawidłowe nawodnienie.

A co jeśli ktoś nie lubi wody? Czym można ją zastąpić lub jak wzbogacić, aby nadal stanowiła zdrową formę nawodnienia organizmu?

Zdając sobie sprawę z niepodważalnej roli, jaką pełni woda w naszej codziennej diecie, Aneta Łańcuchowska-Jeziorowska, uznana specjalistka ds. żywienia i dietetyczka, postanowiła zadbać o wszystkich tych, którzy z różnych względów za czystą wodą nie przepadają, co przekłada się czasem na zbyt małe, w stosunku do zapotrzebowania spożycie.

Lato to czas, w którym potrzebujemy wody, która intensywnie nawilży i odpręży.

Razem z Anetą mamy dla Ciebie dzisiaj kilka pysznych przepisów na wodę smakową, którą z łatwością przygotujesz w domu.


WIŚNIA

 

Składniki:

WIŚNIE (1 garść – 70 g)
• OGÓREK GRUNTOWY (2 sztuki – 80 g)
• MELON GALIA (1 plaster – 100 g)
• ROZMARYN (2 gałązki)
• WODA (2 szklanki – 500 ml)
PRZYGOTOWANIE
Melona myjemy pod bieżącą wodą i obieramy ze skórki, kroimy go w plastry, a następnie w drobną kostkę. Wiśnie myjemy i drylujemy. Myjemy i obieramy ogórki i z gałązkami rozmarynu, melonem i wiśniami dodajemy do wody średniozmneralizowanej. Całość dokładnie mieszamy drewnianą łyżką, rozgniatając melona, ogórki i wiśnie. Po 10 minutach woda smakowa będzie gotowa.

WARTO WIEDZIEĆ O WIŚNI

 

Wiśnie jako składnik letniej wody smakowej to dla mnie tak naturalne, że tym razem nie musiałam długo się zastanawiać, który owoc wybrać. Skoro woda smakowa ma skutecznie nawilżać i pozytywnie wpływać na gospodarkę wodną organizmu, wybór okazał się jeszcze prostszy. Owoc wiśni składa się w ponad 80 proc. z wody, a reszta to spore ilości witaminy C, potasu i błonnika. Szczególnie potas jest w tym przypadku istotny, ponieważ nie dość że obniża ciśnienie, to działa moczopędnie, co ma istotny wpływ na regulację gospodarki wodnej. Jedzenie wiśni, za sprawą zawartej w nich melatoniny, może też ułatwiać zasypianie, dlatego polecam przed snem napić się mojej wody smakowej, a na koniec wyjeść łyżeczką pozostałe wisienki.

OGÓREK

 

SKŁADNIKI
• OGÓREK GRUNTOWY (6 sztuk – 190 g)
• MIĘTA ZWYCZAJNA (10 świeżych listków)
• WODA (2 szklanki – 500 ml)
PRZYGOTOWANIE
Ogórki myjemy pod bieżącą wodą i nie obierając ze skórki, kroimy je na plasterki. Do dzbanka z wodą średniozmineralizowana dodajemy listki mięty i pokrojone w plasterki ogórki. Całość mieszamy drewnianą łyżką. Odstawiamy wodę na 10 minut, po tym czasie będzie gotowa do picia.
WARTO WIEDZIEĆ O OGÓRKU
Ogórek działa również moczopędnie, dzięki wysokiej zawartości wody. Oznacza to, że pobudza nerki do wytężonej pracy, co z kolei przekłada się na lepszą eliminację zanieczyszczeń we krwi i dbanie o odpowiedni poziom zawartości w niej wody i soli mineralnych. Ogórek i mięta to recepta na smaczną i zdrową
wodę smakową.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ