Jeśli zastanawiasz się, czy spacerowanie można uznać za formę  aktywności  fizycznej  i czy w rzeczywistości 30 minutowa przechadzka ma sens, chcemy Ci powiedzieć ze jak najbardziej – TAK.

Hipokrates stwierdził, ze chodzenie jest dla człowieka najlepszym lekarstwem, wiec przekonanie, że spacer za dużo nam nie daje to tylko kolejna wymówka, aby moc spędzić popołudnie na miękkiej sofie z ulubionym serialem.

Jeśli nadal twierdzisz, ze tylko wyciskając siódme poty w lśniących kostiumach sportowych i najnowszym modelu butów, których nie masz, osiągniesz idealna sylwetkę, zacznij od spacerów  i podejmij z nami 30-to dniowe wyzwanie zmiany nawyków na nowe,  a zobaczysz jak apetyt na ruch będzie rósł wraz z każdą kolejną dawką endorfin, dostarczaną po 30 minutach ruchu na świeżym powietrzu.

Może strata kilogramów nie jest dla Ciebie dobrym argumentem, ale jeśli jesteś ospała po pracy i nie masz energii po prostu idź na spacer i dotleń  się.

Znużenie to efekt całego dnia spędzonego w odciętym od świeżego powietrza biurze. Spacer to forma relaksu, która uspokaja, poprawia samopoczucie, ma dobroczynny wpływ na nasze ciało i umysł, dotlenia mózg przez co jesteśmy z czasem sprawniejsi nie tylko fizycznie, ale tez umysłowo. Sprawdziłam na sobie. Działa. To tylko 30 minut, a podnosi jakość dalszej części dnia spędzanej z rodziną. Spacer to najprostsza, najtańsza, najmniej wymagająca i najprzyjemniejsza forma aktywności ruchowej. Nie wymaga nadzwyczajnego wysiłku, więc nawet najgorliwsi przeciwnicy sportu, leniwce i oporni na wstanie z kanapy mogą się do niego łatwo przekonać.

Aby spacerować  nie potrzebujesz instruktora, karnetu do klubu fitness, możesz założyć stare adidasy i w miarę wygodną odzież. Potrzebujesz tylko i wyłącznie własnych chęci. Mało, prawda?

Dla odpowiedniego samopoczucia i sprawnego funkcjonowania organizmu najlepsze jest wykonanie 10 000  kroków dziennie. Takie są rekomendacje Światowej Organizacji Zdrowia. Używając krokomierzy lub aplikacji zliczającej kroki możesz łatwo sprawdzić, że przy standardowej dziennej aktywności, zabraknie Ci około 3000-4000 kroków. Dlatego ten deficyt warto uzupełnić popołudniowym spacerem lub wykorzystując nasze poniższe pomysły na podniesienie własnej aktywności w ciągu dnia. Warto  połączyć przyjemne z pożytecznym.

TOP 10 POMYSŁÓW NA CODZIENNY SPACER

 

1. PIESZO PO PRZESYŁKĘ
Samochód zostaw w domu, poczta jest przecież tak blisko.

 

2. ZAMIEŃ SIĘ OBOWIĄZKAMI
Zamień się obowiązkami domowymi z pozostałymi członkami rodziny. Zacznij wyrzucać śmieci, wychodzić z psem w zamian za na przykład rozwieszenie prania z pralki.

 

3. BIZNES NA SPACERZE
Wyjście na spacer to okazja na pogaduszki z koleżanką i omówienie wszystkich „ ważnych spraw”. Spacerujcie tak długo,  aż skończycie  pogawędkę.

 

4. NAUKA JĘZYKA
Czy na liście Twoich postanowień noworocznych oprócz sportu była również nauka języka? Zabierz ze sobą telefon z aplikacja nauki danego języka i przy okazji spaceru ucz się.

 

5. WYSIĄDŹ JEDEN PRZYSTANEK WCZEŚNIEJ
Większość z nas poluje każdego ranka na miejsce parkingowe przy firmie, zostaw samochód  kilkaset metrów dalej lub wysiądź jeden przystanek wcześniej i dotleń ciało i umysł przed 8 godzinnym  maratonem w pracy.

 

6. POGADUSZKI Z KOLEŻANKĄ
Zamiast spotykać się z koleżanką  w kawiarni, kup kawę na wynos i przejdźcie się uliczkami, w które nigdy dotąd nie skręcałyście.

 

7. CHODŹ W PRACY
Zbieracie zamówienie na lunch w pracy?  Bądź tą osobą, która pójdzie go odebrać. 

 

8. WIECZORNE SZYBKIE ZAKUPY
Nie rób zakupów wracając bezpośrednio z pracy. Odstaw samochód i rodzinkę do domu i wybierz się sama po brakujące na obiad czy kolację produkty.

 

9. WSTAŃ WCZEŚNIEJ
Wstań rano 30 minut wcześniej i wyrusz po świeże pieczywo, zobaczysz jak wspaniale zacznie się Twój dzień.

 

10. TELEFON
Wykonujesz w pracy wiele rozmów telefonicznych – a może będziesz wykonywała je chodząc – w sali konferencyjnej, lub na zewnątrz, każdy sposób jest dobry

 

Pamiętaj to tylko kwestia zmiany dotychczasowych nawyków. Przeanalizuj gdzie w ciągu dnia możesz dostarczyć sobie jeszcze dodatkowej dawki ruchu. Przy niewielkim wysiłku możesz zrobić dla siebie tak wiele dobrego.

 

Podziel się swoimi pomysłami na nowe spacerowe nawyki. Czekamy na Twoje podpowiedzi!

Tekst: Anna Jukiel

Zapisz się na newsletter

No.11 Mint dostępny online i w salonach Empik

Copyright MINT Project design SHABLON

Pin It on Pinterest

Udostępnij ten artykuł!

Podoba Ci się ten post? Podziel się z nim ze znajomymi i rodziną, udostępniając w wybranym medium.