Branża start-upów dziecięcych pełna jest kobiet, które po urodzeniu dziecka porzuciły pracę w korporacji, aby oddać się rozwijaniu pomysłu biznesowego, bazując na własnych doświadczeniach rodzicielskich. Dlatego pojawienie się w tej kategorii mężczyzny, który na dodatek nie ma [a przynajmniej nie miał] dziecka, może się wydawać intrygujące.

jestem z bajki

Konrad Kacperczyk wpadł na pomysł stworzenia Jestem w bajce 4 lata temu. Dla osób, które spodziewają się wzruszającej historii o długo wyczekiwanym potomku i chęci obdarowania go czymś niespotykanym, prawda może okazać się rozczarowaniem. Otóż idea pojawiła się ot tak, znienacka, na 2 lata przed przyjściem na świat ukochanej córeczki. Konrad szukał pomysłu, który będzie rozwijać równolegle do etatu, a w przyszłości być może go zastąpi. Tak powstało Jestem w Bajce. Jego firma oferuje pierwsze, w pełni personalizowane książeczki dla dzieci w wieku 2-7 lat. Na www.jestemwbajce.pl można znaleźć sześć tytułów dla chłopców, dziewczynek i dla dwójki dzieci, o różnej tematyce i typach ilustracji.

Dziecko staje się bohaterem bajki – dosłownie, czyli uczestniczy w przygodach z sobą w roli głównej. Imię maluszka jest nierozerwalną częścią historii, a jego zdjęcie jest wkomponowane w piękne ilustracje na każdej stronie.

Można zatem z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że dziecko otrzymuje jeden jedyny egzemplarz takiej książki na świecie! Jestem w bajce nie tylko produkuje książeczki, ale także, a może przede wszystkim, zapewnia bezcenne doświadczenie, które uczy, stymuluje i rozwija wyobraźnię dziecka.

jestem z bajki

To, co dla rodziców i ich pociech jest największą wartością, dla Kacperczyka stanowiło najtrudniejsze wyzwanie. – Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze – wyjaśnia nasz rozmówca.  – Najtrudniej było znaleźć sposób na to, aby druk pojedynczych książek w twardej oprawie w ogóle się opłacał. Kolejne drukarnie zamykały przed nami drzwi albo oferowały ceny, jakich nie zaakceptuje rynek. I gdyby nie pojawienie się wspólnika z doświadczeniem poligraficznym, Jestem w bajce prawdopodobnie trafiłoby do szuflady z podpisem „Niezrealizowane” – opowiada nam Konrad Kacperczyk. Partner biznesowy – Paweł Kołosowski wniósł do firmy Kacperczyka nie tylko doświadczenie, ale też dużo ogłady finansowej, bo Konrad, jak sam przyznaje, jako przedstawiciel kreatywnej branży reklamowej, nie odróżniał netto od brutto i przychodu od dochodu. Kolejnym punktem zwrotnym okazało się pozyskanie inwestora. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości wyłożyły 100 000 zł w zamian za 15% udziałów, a także zaoferowały wsparcie merytoryczne, logistyczne i PR-owe. Dzięki tym funduszom Jestem w bajce nabrało wiatru w żagle, zoptymalizowało marketing, stronę www i proces transakcyjny oraz zautomatyzowało niektóre procesy.

Zdjęcia dzieci nadal są jednak manualnie wstawiane w ilustracje, imiona – w narrację, a książeczki są ręcznie klejone. Bo to jest prawdziwa wartość Jestem w bajce.

jestem z bajki

Firma się rozwija, choć droga do pełnej samodzielności jest jeszcze daleka, a wspólnicy utrzymują się z innych źródeł. Pytany o rady dla przyszłych rodziców-przedsiębiorców, chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami. Lepsze gotowe niż doskonałe – to pierwsza lekcja, jaką wyciągnął młody Przedsiebiorca. – Na idealny projekt www przyjdzie czas, gdy płynność finansowa nie będzie zagrożona – wyjaśnia nasz rozmówca. – Druga sprawa to testowanie. Zdaniem wspólników Internet daje nieograniczone możliwości weryfikowania intuicji i pomysłów biznesowych. No i trzecia – lęk przed naśladowcami nie może paraliżować. Jeśli robisz coś z przekonaniem, najlepiej jak potrafisz, osoby motywowane wyłącznie chęcią zysku nie powtórzą Twojego sukcesu- twierdzi Kacperczyk.

Pytany o konkurencję, przyznaje, że są w tej kategorii jakieś firmy, część z nich być może powstała nawet wcześniej niż Jestem w bajce, jednak żadna nie robi tego dobrze.

Na pytanie dlaczego o Jestem w bajce mówi „pierwsza marka personalizowanych książek w Polsce” bez zawahania odpowiada pytaniem:

„A znasz jakąś inną?”

Tekst:Anna Kurp

Zdjęcia: Łukasz Król

 

jestem z bajki

Laureaci konkursu

Singiel Mama, Luiza oraz Katarzyna.

Gratulujemy wygranej!

Prosimy zwycięzców o kontakt mailowy

kontakt@mammazine.com.pl

 

Zapisz się na newsletter

No.9 Mint dostępny online i w salonach Empik

Copyright MINT Project design SHABLON

Pin It on Pinterest

Udostępnij ten artykuł!

Podoba Ci się ten post? Podziel się z nim ze znajomymi i rodziną, udostępniając w wybranym medium.