Branża start-upów dziecięcych pełna jest kobiet, które po urodzeniu dziecka porzuciły pracę w korporacji, aby oddać się rozwijaniu pomysłu biznesowego, bazując na własnych doświadczeniach rodzicielskich. Dlatego pojawienie się w tej kategorii mężczyzny, który na dodatek nie ma [a przynajmniej nie miał] dziecka, może się wydawać intrygujące.

jestem z bajki

Konrad Kacperczyk wpadł na pomysł stworzenia Jestem w bajce 4 lata temu. Dla osób, które spodziewają się wzruszającej historii o długo wyczekiwanym potomku i chęci obdarowania go czymś niespotykanym, prawda może okazać się rozczarowaniem. Otóż idea pojawiła się ot tak, znienacka, na 2 lata przed przyjściem na świat ukochanej córeczki. Konrad szukał pomysłu, który będzie rozwijać równolegle do etatu, a w przyszłości być może go zastąpi. Tak powstało Jestem w Bajce. Jego firma oferuje pierwsze, w pełni personalizowane książeczki dla dzieci w wieku 2-7 lat. Na www.jestemwbajce.pl można znaleźć sześć tytułów dla chłopców, dziewczynek i dla dwójki dzieci, o różnej tematyce i typach ilustracji.

Dziecko staje się bohaterem bajki – dosłownie, czyli uczestniczy w przygodach z sobą w roli głównej. Imię maluszka jest nierozerwalną częścią historii, a jego zdjęcie jest wkomponowane w piękne ilustracje na każdej stronie.

Można zatem z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że dziecko otrzymuje jeden jedyny egzemplarz takiej książki na świecie! Jestem w bajce nie tylko produkuje książeczki, ale także, a może przede wszystkim, zapewnia bezcenne doświadczenie, które uczy, stymuluje i rozwija wyobraźnię dziecka.

jestem z bajki

To, co dla rodziców i ich pociech jest największą wartością, dla Kacperczyka stanowiło najtrudniejsze wyzwanie. – Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze – wyjaśnia nasz rozmówca.  – Najtrudniej było znaleźć sposób na to, aby druk pojedynczych książek w twardej oprawie w ogóle się opłacał. Kolejne drukarnie zamykały przed nami drzwi albo oferowały ceny, jakich nie zaakceptuje rynek. I gdyby nie pojawienie się wspólnika z doświadczeniem poligraficznym, Jestem w bajce prawdopodobnie trafiłoby do szuflady z podpisem „Niezrealizowane” – opowiada nam Konrad Kacperczyk. Partner biznesowy – Paweł Kołosowski wniósł do firmy Kacperczyka nie tylko doświadczenie, ale też dużo ogłady finansowej, bo Konrad, jak sam przyznaje, jako przedstawiciel kreatywnej branży reklamowej, nie odróżniał netto od brutto i przychodu od dochodu. Kolejnym punktem zwrotnym okazało się pozyskanie inwestora. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości wyłożyły 100 000 zł w zamian za 15% udziałów, a także zaoferowały wsparcie merytoryczne, logistyczne i PR-owe. Dzięki tym funduszom Jestem w bajce nabrało wiatru w żagle, zoptymalizowało marketing, stronę www i proces transakcyjny oraz zautomatyzowało niektóre procesy.

Zdjęcia dzieci nadal są jednak manualnie wstawiane w ilustracje, imiona – w narrację, a książeczki są ręcznie klejone. Bo to jest prawdziwa wartość Jestem w bajce.

jestem z bajki

Firma się rozwija, choć droga do pełnej samodzielności jest jeszcze daleka, a wspólnicy utrzymują się z innych źródeł. Pytany o rady dla przyszłych rodziców-przedsiębiorców, chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami. Lepsze gotowe niż doskonałe – to pierwsza lekcja, jaką wyciągnął młody Przedsiebiorca. – Na idealny projekt www przyjdzie czas, gdy płynność finansowa nie będzie zagrożona – wyjaśnia nasz rozmówca. – Druga sprawa to testowanie. Zdaniem wspólników Internet daje nieograniczone możliwości weryfikowania intuicji i pomysłów biznesowych. No i trzecia – lęk przed naśladowcami nie może paraliżować. Jeśli robisz coś z przekonaniem, najlepiej jak potrafisz, osoby motywowane wyłącznie chęcią zysku nie powtórzą Twojego sukcesu- twierdzi Kacperczyk.

Pytany o konkurencję, przyznaje, że są w tej kategorii jakieś firmy, część z nich być może powstała nawet wcześniej niż Jestem w bajce, jednak żadna nie robi tego dobrze.

Na pytanie dlaczego o Jestem w bajce mówi „pierwsza marka personalizowanych książek w Polsce” bez zawahania odpowiada pytaniem:

„A znasz jakąś inną?”

Tekst:Anna Kurp

Zdjęcia: Łukasz Król

 

jestem z bajki

Laureaci konkursu

Singiel Mama, Luiza oraz Katarzyna.

Gratulujemy wygranej!

Prosimy zwycięzców o kontakt mailowy

kontakt@mammazine.com.pl

 

Zapisz się na newsletter

MINT MAGazyn online to lifestylowy serwis dla mam. To portal o pozytywnym macierzyństwie i szczęśliwym dzieciństwie. Zajrzyj do nas po codzienną dawkę inspiracji. Poczuj miętę do MINT!

Copyright MINT Project design SHABLON

Pin It on Pinterest

Udostępnij ten artykuł!

Podoba Ci się ten post? Podziel się z nim ze znajomymi i rodziną, udostępniając w wybranym medium.