Do rodziny Kinderkraft dołączyła właśnie nowa kolekcja Happy Shapes, która tworzy radosne rodzicielstwo pełne uśmiechów i kolorów na każdej drodze z dzieckiem! Mint objął patronatem tą kolekcję, dlatego dzisiaj zapraszamy do rozmowy z Weroniką Pawlińską, dyrektorką marketingu Kinderkraft, z którą rozmawiamy o małych kształtach i wielkich uśmiechach.
SKLEP
MINT: Happy Shapes – kolekcja pełna wzorów i kolorów, od której usta same rozciągają się w uśmiechu. Trzeba przyznać, że ciężko przejść obok niej obojętnie. Skąd zrodził się pomysł na tę kolekcję?
KINDERKRAFT: Od lat w Kinderkraft tworzymy stałe, cykliczne kolekcje w ramach naszych produktów. Za każdą kryje się jakaś historia – tutaj również. Happy Shapes powstało przy współpracy z Melanie Johnson. To francuska ilustratorka, która obecnie mieszka z rodziną w Wielkiej Brytanii. Na koncie ma współprace z takimi markami, jak VANS, Adobe czy Hallmark. Jej prace są odważne i pełne kolorów. Melanie uwielbia wyraziste kolory i kształty, ale przede wszystkim podziela nasze wartości: gdy usłyszała o pomyśle, niemal od razu przystąpiliśmy do działania. Od słowa do słowa zrodził się pomysł kolekcji, której celem jest przypominanie o celebracji codziennych, pięknych chwil w rodzicielstwie. To dzieci i ich radość z małych codziennych rzeczy były dla nas inspiracją do jej stworzenia.
MINT: Happy Shapes to piękna nazwa. Co was zainspirowało do stworzenia tej kolekcji? Oprócz celebracji codzienności, o której mówiłaś
KINDERKRAFT: Już w kolekcji Nature Vibes chcieliśmy zwrócić uwagę na problem, z którym borykają się współcześni rodzice. Pandemia boleśnie przypomniała nam o tym, jak bardzo potrzebujemy kontaktu z naturą. Gdy wróciliśmy do rzeczywistości, świat ruszył z kopyta – rzuciliśmy się w wir pracy, nierzadko poświęcając czas wolny, który do tej pory poświęcaliśmy na wspólne przebywanie z rodziną na łonie natury. Nasza kolekcja właśnie z tego wychodzi: zarówno kolory, jak i kształty, odwołują się flory i fauny, którą zachwycają się dzieci, a my z czasem zapominamy o zwracaniu uwagi na piękno przyrody.
Przy pomocy Happy Shapes chcemy też przypomnieć rodzicom o celebracji codziennych, zwykłych chwil, które aż za szybko przemijają lub których nie dostrzegamy. Pędzimy przez życie, zapominając o tym, że dzieci tak szybko dorastają. Wspólne spacery, układanie klocków, przytulasy czy łaskotki – to są te przyziemne, szczęśliwe chwile, które powinniśmy pielęgnować i trzymać w pamięci jak najdłużej.
Produkty z kolekcji Happy Shapes mają wyraziste elementy z patternu i natury, ale głównym zamysłem jest dziecięca radość z rzeczy drobnych – stąd takie a nie inne wzory. Melanie chciała, żeby kolory oraz kształty wywoływały uśmiech na twarzach nie tylko dzieci, ale i rodziców. I jej się udało, prawda? 😉
MINT: Faktycznie – przykuwają wzrok. Są naprawdę piękne i kolorowe! Powiedz mi, czy za kolekcją kryje się coś więcej niż tylko radosne kształty i zapamiętywanie wspólnych chwil?
KINDERKRAFT: Oczywiście! Chcemy tą kolekcją pokazać, że parenting naprawdę jest fajny! Większość naszego zespołu to rodzice i wiemy, że nie jest łatwo, ale rodzicielstwo to naprawdę ogrom pozytywnych, radosnych stron i ogromnych emocji. Łatwo się zatracić w pędzie dzisiejszego świata i zapomnieć o tym, że nie tylko wielkie pierwsze razy się liczą. Wiadomo, że pierwsze kroki, pierwsze ząbki i inne “pierwsze” wywołują w nas wzruszenie, ale chcemy zwrócić rodzicom uwagę na codzienność i zwykłe chwile, które dla dzieci przecież znaczą wszystko.
Chcemy odrobinę zmienić podejście do rodzicielstwa. Wiadomo, że rzeczywistość potrafi dać rodzicom w kość, ale przecież nie ma nic lepszego niż zatrzymanie się na moment, nabranie powietrza w płuca i przytulenie się do dziecka, dla którego jesteśmy całym światem. W takich chwilach wszystko inne przestaje mieć znaczenie, a świat na sekundę się zatrzymuje.
Uważamy, że da się zmienić podejście do życia przez zmianę nastawienia. Dzięki Happy Shapes chcemy wprowadzić do rodzicielstwa więcej barw i przywołać uśmiech na twarzach wszystkich, którym zdarza się zapomnieć o celebrowaniu wspólnej codzienności. Bo to, że zapominamy, jest całkowicie normalne – nam też się zdarza! Zwłaszcza jak nasza cierpliwość jest wystawiona na próbę przez kolejne kolki czy skok rozwojowy.
Zapisz się na MINTowy newsletter i odbierz PREZENT - Pomysły na kreatywne zabawy na CAŁY MIESIĄC!
Dołącz do naszej społeczności i poczuj miętę do MINT! Nasz newsletter to gwarancja dobrych treści! Odbierz w prezencie 30 kreatywnych pomysłów na zabawy z dzieckiem, bo to nowa jakość czasu z dzieckiem.
MINT: Oj tak, to potrafi nieźle dać w kość. Szczególnie te kłótnie na początku.
KINDERKRAFT: Tak! To kolejna rzecz, którą chcemy przekazać przy pomocy Happy Shapes. Wszyscy rodzice to przeżywają. Awantury o nie te skarpetki czy nie ten kolor kubka, stres w pracy, korki czy zakładanie butów w ślimaczym tempie.
MINT: W takich chwilach jest wrażenie, że jesteśmy sam na sam z dzieckiem, które zaczyna płakać coraz głośniej i głośniej, a my czujemy się oceniani.
KINDERKRAFT: Musimy jednak pamiętać, że rodziców, łączą podobne emocje i odczucia – niezależnie od naszego statusu społecznego. Większość wyzwań, związanych z rodzicielstwem, jest tożsama. To ważne, żeby o tym pamiętać: chcemy pokazać rodzicom, że nie są w tym sami i mają nasze wsparcie. Według nas Happy Shapes przywołuje optymizm – wystarczy jeden rzut oka na kolorowe kształty, by móc zrobić krok w tył i nabrać oddechu, uspokoić się, a potem wspólnie z dzieckiem dać sobie czas na naukę emocji i rozumienia ich.
MINT: To bardzo piękna wizja! Takie poczucie przynależności do grupy i sygnał “nie jesteś sam”.
KINDERKRAFT: Tak – to ważne, żeby o tym pamiętać. To właśnie jedna z rzeczy, którą chcemy pokazać przy pomocy Happy Shapes – przekazać rodzicom, że znamy ten problem tak samo dobrze, jak oni, i zwrócić ich uwagę na te dobre chwile, które wiążą się z rodzicielstwem. Bo przecież złe emocje szybko mijają i następują te dobre i piękne. Dla nas Happy Shapes to nie tylko kolekcja produktów – to niejako symbol wspólnych doświadczeń i afirmacja codziennej miłości, radości i pokonywania przeciwności losu.
MINT: Czyli afirmacja szczęśliwego parentingu, tak?
KINDERKRAFT: Można tak powiedzieć, chociaż nie do końca. Naszym celem jest afirmacja parentingu z całym bagażem doświadczeń, jaki ze sobą niesie. Hasłem naszej marki jest przecież Easy With Kids – produkty, które wybraliśmy do kolekcji, to te najlepsze, najbardziej funkcjonalne, na każdą kieszeń. Dzięki ponad 10-letniej obecności na rynku tak zoptymalizowaliśmy procesy i sposób działania, by móc zaproponować produkty w najlepszej cenie: tak, by każdy rodzic miał do nich dostęp. Same w sobie ułatwią rodzicielstwo, a w barwach Happy Shapes pomogą w tworzeniu radosnych wspomnień. Chcemy, by każdy rodzic, który zdecyduje się na produkt z tej kolekcji, uśmiechał się nawet wtedy, gdy nie jest łatwo. Żeby każdy rzut oka na wesołe, wyraźne kształty przypominał mu o tym, że dzieciństwo i rodzicielstwo to prawdziwy dar i żeby starał się pamiętać o “tu i teraz”.
MINT: Piękna wizja, muszę przyznać. Gdzie można znaleźć produkty z kolekcji Happy Shapes? I czy planujecie coś więcej w związku z tym?
KINDERKRAFT: Nie mogę za dużo zdradzać, ale na pewno nie zawiedziemy rodziców! Naszą misją jest nie tylko edukacja, ale także wsparcie dla każdego rodzica w jego codziennych wyzwaniach. Nie poprzestaniemy tylko na wypuszczeniu kolekcji, to mogę obiecać. Nasze produkty trafią do sprzedaży w sklepach partnerskich, będą również dostępne u nas na stronie www.kinderkraft.pl
Artykuł powstał w ramach patronatu medialnego MINT nad kolekcją Happy Shapes by Kinderkraft.