Marzysz o zrzuceniu kilku kilogramów? Już nie raz Ci się to udało ale w krótkim czasie balast wrócił do Ciebie i to z nawiązką? Niestety wiele osób może „pochwalić się” się podobnym doświadczeniem. Częste wzloty i upadki potrafią trwale nadszarpnąć naszą motywację i sprawiają że każda kolejna próba staje się coraz trudniejsza. Co zrobić aby tego uniknąć?

Oto 10 zasad które warto wdrożyć w życie aby trwale cieszyć się formą :

# 1 Postaw sobie CEL

To bardzo ważne aby określić powód dla którego podejmujemy wyzwanie. W dzisiejszych czasach to wcale nie jest takie proste (wszechobecny fast food czy możliwość załatwienia niemal wszystkiego bez wychodzenia z domu)

# 2 Dojrzała decyzja

Musimy być świadomi, iż krótkotrwała zmiana na nic się zda. Dojrzała decyzja odnośnie zmiany nawyków to taka gdzie wiemy, że wdrażamy je do naszego życia na stałe.

# 3 Świadomość korzyści zdrowotnych

W wolnej chwili warto sięgnąć po artykuł, książkę związaną z ze zdrowym stylem życia. Dzięki wiedzy, świadomości jaki wpływ ma nasz organizm ma dalece przetworzona żywność czy narzucony tryb życia łatwiej będzie wytrwać przy zdrowych nawykach.

# 4 Do celu krok po kroku

Trzeba zdać sobie sprawę, że proces wdrażania zmian do obecnego stylu życia wymaga czasu. Nie uda się zmienić wszystkiego z dnia na dzień. Co więcej, istnieje duże ryzyko, że bardzo szybko się zniechęcimy i wrócimy do „starych nawyków”.

# 5 Zbilansowana dieta

To nie tylko regularne posiłki ale i świadome dostarczanie wartości odżywczych z pożywienia w odpowiednich proporcjach.

# 6 Ruch każdego dnia

Idealnie byłoby gdyby każdy z nas trenował i to codziennie. Jednak spacer z psem kilka razy w tygodniu, czy nordic walking z sąsiadką to także forma treningu i o niebo lepsza opcja dla naszego ciała niż „fotel + pilot”

# 7 Grupa wsparcia

Siostra, która tak jak my marzy o nowej sylwetce, grupa kobiet uczęszczająca z nami na treningi fitness czy mąż który chce się zdrowiej odżywiać, to bezcenna grupa wsparcia. Warto obracać się w gronie osób, które mają podobne potrzeby i tak jak my interesują się zdrowym stylem życia.

# 8 Systematycznie notuj rezultaty

Warto kontrolować rezultaty swoich starań. Każdy kg czy cm mniej to niewątpliwie dodatkowa motywacja do działania. Jednak gdy mimo ćwiczeń i zbilansowanej diety efekty nie są zadowalające warto skorzystać z pomocy trenera personalnego, który opracuje indywidualny program.

# 9 Nagradzaj się mądrze

Udało się zrzucić już kilka kg, mamy 5 cm mniej w talii i uważamy że zasłużyłyśmy na nagrodę? Mamy absolutną rację! Jednak zanim ze szczęścia pochłoniemy tabliczkę czekolady zastanówmy się nad zdrowym zamiennikiem. A może lepiej kupić sobie nowy kosmetyk czy bieliznę która podkreśliłaby nowe kształty?

# 10 Pamiętaj jak było przed zmianą

Pamiętasz te dni kiedy brakowało Ci energii?  Jeszcze niedawno nie mogłaś wcisnąć się w ulubione jeansy. Nie znalazłaś sukienki w swoim rozmiarze, a budząc się rano nie miałaś ochoty wstać z łóżka?

Mammazine_fitness_2

Wiedz, że mając w pamięci to co było Twoja „Nowa, lepsza wersja siebie” za nic nie będzie chciała do tego wrócić.

Do dzieła! Trzymam kciuki

Autor: Joanna Czerwionka-Pająk

Zapisz się na newsletter

No.13 Mint | gazeta online dla mamy już jest!

Magazyn MINT to poradnik dla mam o charakterze lifestylowym. MINT to nie tylko portal, który codziennie dostarcza porcji inspiracji dla mamy i dziecka. To także drukowany kwartalnik stworzony dla chwili relaksu. Poczuj miętę do MINT.

Copyright MINT Project design SHABLON

Pin It on Pinterest

Udostępnij ten artykuł!

Podoba Ci się ten post? Podziel się z nim ze znajomymi i rodziną, udostępniając w wybranym medium.