Poranek, jest dosyć specyficzną porą dnia, z którą każdy z nas ma inne skojarzenia.Dla jednych jest to ciągły pośpiech i spory stres, żeby zdążyć ze wszystkim na czas i o niczym nie zapomnieć. Dla innych jest to przyjemny, jeszcze trochę leniwy, początek kolejnego dnia. Jeszcze inni z nieukrywaną przyjemnością, całkowicie wyparliby jego istnienie. A jak to wygląda u Ciebie?

Czy Twój dzień zaczyna się totalnym chaosem? Czy od momentu wyskoczenia z łóżka do momentu wyjścia z domu, biegasz i miotasz się praktycznie po całym swoim otoczeniu? Czy często się spóźniasz, odpuszczasz sobie śniadania, zapominasz o ważnych dokumentach albo stresujesz się i masz kiepski nastrój już od samego rana?

Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogę Ci zorganizować Twój poranek i sprawią, że będziesz uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do życia już od samego rana.

  1. Wieczorne planowanie

Każdego wieczoru poświęć 15 minut na zaplanowanie kolejnego dnia. Zaplanuj co będziesz robić zaraz po przebudzeniu i w jakiej kolejności. Zastanów się także nad tym co będziesz jeść na śniadanie, co zabierzesz ze sobą na drugie śniadanie, w co się ubierzesz, co założą Twoje dzieci, co musisz zabrać ze sobą do pracy. Dzięki temu, rano nie będziesz musiała się już nad tym skupiać i oszczędzisz kilkanaście cennych minut.

  1. Dzień zacznij od ćwiczeń

Prawdopodobnie wprowadzenie tego rytuału kompletnie zmieni Twoje nastawienie do poranków. Zacznij dzień od ćwiczeń rozciągających, kilku podstawowych pozycji jogi, spaceru czy krótkiego energetyzującego biegu, a zobaczysz ile będziesz mieć pozytywnej energii już od samego rana. Jeśli wydaje Ci się, że nie masz na to rano czasu, zacznij wstawać 30 minut wcześniej niż zazwyczaj. Na początku trudno to sobie nawet wyobrazić, ale gdy już staniesz na nogi, otworzysz oczy i zaczniesz ćwiczyć, dzień od razu wyda Ci się lepszy.

  1. Otaczaj się pozytywnymi rzeczami

Znacznie łatwiej będzie Ci się wstawało i organizowało rano, gdy w tle będzie leciała przyjemna muzyka. Stwórz swój poranny zbiór piosenek, które kojarzą Ci się z dobrymi rzeczami i niezawodnie wprowadzają Cię w dobry nastrój. Do tego powieś sobie w sypialni lub w łazience kilka inspirujących i motywujących haseł. Wtedy z pewnością, każdy dzień zaczniesz z uśmiechem i chęcią do działania.

  1. Codziennie rano pij wodę z cytryną

Codziennie rano, zanim usiądziesz do śniadania, wypij szklankę wody z cytryną. To połączenie podziała na Ciebie pobudzająco i orzeźwiająco. Do tego oczyści Twój organizm z toksyn i poprawi przemianę materii. Taki poranny zastrzyk witaminy C naturalnie poprawi Twoje poranne samopoczucie.

  1. Śniadanie to podstawa

Zdrowe i pożywne śniadanie, to coś czego rano nie możesz odpuścić. Osoby, które rezygnują ze śniadania mają gorszą przemianę materii, jedzą znacznie więcej w ciągu dnia (w tym słodyczy) oraz gorzej funkcjonują. Ten poranny zastrzyk energii jest Ci potrzebny do sprostania wszystkim codziennym obowiązkom i wyzwaniom. Stawiaj na proste śniadania, których przygotowanie zajmuje około 15 minut, wtedy wymówki, że na śniadanie nie masz czasu z pewnością się skończą.

  1. Dziel się obowiązkami

Przestań robić wszystko samodzielnie. Niech każdy w Twojej Rodzinie ma swoje własne poranne obowiązki, które musi wykonać. Dzięki temu świetnie będziecie razem funkcjonować i każdy oszczędzi kilka porannych minut.

Zapisz się na newsletter

gazeta dla mam

No.14 MINT | świąteczne wydanie już jest!

Magazyn MINT to poradnik dla mam o charakterze lifestylowym. MINT to nie tylko portal, który codziennie dostarcza porcji inspiracji dla mamy i dziecka. To także drukowany kwartalnik stworzony dla chwili relaksu. Poczuj miętę do MINT.

Copyright MINT Project design SHABLON

Pin It on Pinterest

Udostępnij ten artykuł!

Podoba Ci się ten post? Podziel się z nim ze znajomymi i rodziną, udostępniając w wybranym medium.