Każdego dnia narażone jesteśmy na stres. Borykamy się ze stresującymi sytuacjami w pracy, zmagamy się z „muszę, trzeba, tak wypada”, w stresie poszukujemy równowagi między pracą, a domem. Bez względu na wszystko każdego ranka stajemy twarzą w twarz z obowiązkami, nie zatrzymujemy się, nie robimy przerw, tylko brniemy dzień po dniu.

To, że nasz organizm nie daje oznak stresu, nie znaczy, że ten problem nas nie dotyczy. Z uporem maniaka powtarzamy sobie, że wszystko jest ok. Tak prosto jest bowiem zatracić się w codzienności, zapominając o sobie. Stres nie da się oszukać, wypadające włosy, łamiące się paznokcie problemy z trawieniem, wieczne zmęczenie, to tylko kilka oznak życia pod presją. Nie czekaj, już od dziś zmień swoje nawyki. Jakość Twojego życia zależy tylko od Ciebie.

stress 3

Oto kilka naszych sprawdzonych pomysłów:

1.SPACER – do lasu, nad jezioro, nad morze, w góry, do parku możliwości jest wiele, na spacerze odetchnąć można pełną piersią, nie musisz o niczym myśleć, obserwuj przyrodę, skup się na oddechu, odsuń codzienne myśli jak najdalej od siebie. Wystarczy 30 minut, aby poczuć się lepiej.

2. YOGA – dobrodziejstwo yogi znane jest nie od dziś, jeśli nie jesteś jej fanką, spróbuj przekonasz się już po kilku zajęciach. Yoga gwarantuje głęboki relaks, działa dobroczynnie dla ciała i duszy. Pozwoli na chwilę zapomnienia i oderwania od rzeczywistości.

3. KOLOROTERAPIA – zapomnij o szykownej czerni, tej wiosny postaw na kolor. Niech strój, lub choćby jego dodatki były odzwierciedleniem Twojego stanu ducha. Zielony uspakaja, czerwony dodaje energii, niebieski łagodzi obyczaje. Graj w kolory!

4. ROZMOWA – zastanów się jak wygląda Twój typowy dzień, pomyśl ile czasu zajmują Ci codzienne obowiązki, a ile masz czasu na rozmowę. I nie chodzi tu o wymianę zdań, zwykłą, dotyczącą ważnych i pilnych spraw, ale o rozmowę z kubkiem gorącej herbaty w ręku. O dyskusje o marzeniach, pasjach, pięknie. Podziel się myślami!

5. ŚMIECH – śmiech to zdrowie! Wydzielające się podczas śmiechu endorfiny mają dobroczynny wpływ na umysł i ciało. Odstresowanie gwarantowane w kilka chwil. Spotkaj się z doborowym towarzystwem, obejrzyj komedię czy kabaret, zorganizuj wieczór wspomnień. Śmiej się od ucha do ucha!

6. SPRZĄTANIE – nie kojarzy się ze spokojem ducha, ale udowodniono, że pomaga w odstresowaniu się. Oczyść przestrzeń wokół siebie, a poczujesz się lepiej. Sprzątnie pomaga uporządkować nie tylko biurko, czy szafę, ale umysł. Czysty umysł to nowe inspiracje. Zacznij od nowa!

7. WIZYTA W KINIE – Byłaś kiedyś w kinie sama? Jeszcze nie? Wypróbuj koniecznie! Zobaczysz, usłyszysz i poczujesz więcej i wyraźniej. Wycisz telefon i baw się dobrze!

8. PISZ – pisz pamiętnik, nie tylko dla potomności, ale dla oczyszczenia myśli. Wystarczy jedno zdanie każdego dnia, a pozwoli lepiej zasnąć. Gdy piszesz skupiasz się na sobie, przeżywasz ponownie, porządkujesz myśli, nadajesz priorytety wydarzeniom. A teraz śpij dobrze!

9. MUZYKA – trudny dzień w pracy za Tobą? Wracając do domu puść ulubiony album czy kompilację utworów. Wczuj się w takt muzyki jakbyś słuchała jej po raz pierwszy. Stwórz własną playlistę na poprawę humory czy relaksującą, przekonaj się, to działa! A może odgłosy deszczu na zakończenie dnia?

10. WYCIECZKA – zaplanuj wolny weekend, wyznacz cel i rusz w podróż małą lub dużą, to bez znaczenia. Niech Twoim hasłem przewodnim będzie „dzisiaj nic nie muszę”. Odkrywaj, eksploruj, poznawaj, bądź turystą nawet w swoim własnym mieście. Szerokiej drogi!

stress 2

Zapisz się na newsletter

No.12 Mint dostępny online i w salonach Empik

Magazyn MINT to poradnik dla mam o charakterze lifestylowym. MINT to nie tylko portal, który codziennie dostarcza porcji inspiracji dla mamy i dziecka. To także drukowany kwartalnik stworzony dla chwili relaksu. Poczuj miętę do MINT.

Copyright MINT Project design SHABLON

Pin It on Pinterest

Udostępnij ten artykuł!

Podoba Ci się ten post? Podziel się z nim ze znajomymi i rodziną, udostępniając w wybranym medium.