PR TO NIE SPRINT, CZYLI JAK PROMOWAĆ SWOJĄ MARKĘ CODZIENNIE

Bardzo często urlop macierzyński czy wychowawczy, to taki moment, kiedy zadajemy sobie pytanie: a gdyby zaczęła robić coś nowego? Coś innego? Zwykle wtedy pojawia się mnóstwo pomysłów, ale też wątpliwości, czy uda się samodzielnie wszystko zorganizować. Ale dobrze, jest już pomysł, zakładasz fanpage albo konto na Instagramie, pełna zapału zabierasz się za tworzenie treści i… pojawia się szybko zniechęcenie.

***

Żyjemy w czasach ogromnego szumu informacyjnego i przebicie się z pomysłem do świadomości naszych odbiorców pochłania ogromną część prowadzenia biznesu, czy budowania marki osobistej. Zwykle kiedy startujemy nie mamy milionów na reklamę na Facebooku czy w innym miejscu, a kilkunastozłotowe budżety na reklamę owszem, świetnie się sprawdzają, żeby zdobyć polubienia czy kliknięcia, ale nie przekładają się za bardzo na budowanie stabilnej i mocnej pozycji rynkowej i rozpoznawalności. Wiesz dlaczego? Bo w tym wielkim szumie informacyjnym chcemy, żeby marki budowały z nami relacje, pokazywały, jak – jako konsumenci – jesteśmy dla nich ważni, a tego nie osiągniesz reklamą w 2 tygodnie.

I tutaj z pomocą przychodzą sposoby PR-owe, które już w nazwie mają relacje. Musisz być świadoma, że zbudowanie pozycji trwa i nie jest to sprint. To raczej maraton. Dlatego warto się dobrze do niego przygotować. I tak, jak w treningach do bardzo długiego biegu, tak i tutaj zaplanuj sobie codzienne działania na drodze do mocnej marki.

Jak działać PR-owo codziennie, żeby przynosiło to efekty?

1/ Codziennie rób prasówkę – przejrzyj o czym piszą gazety i portale (oczywiście w temacie Twojej branży), wynotuj sobie ciekawe cytaty i tematy, które mogą być inspiracją np. dla Twoich wpisów na FB.

2/ Rozpisz sobie plan wpisów na FB/ blogu na najbliższy tydzień i najlepiej przygotuj je wcześniej i ustaw z odpowiednią datą publikacji.

3/ Sprawdzaj jak mówi o sobie konkurencja – żebyś wiedziała czego unikać w swojej komunikacji.

4/ ROZMAWIAJ! W PR chodzi o budowanie relacji z odbiorcami, dlatego musisz codziennie znaleźć czas na odpowiadanie na komentarze czy branie udziału w dyskusjach.


Kinga Fromlewicz – autorka bestsellerowej książki “Zostań Królową PR”.

Od zawsze zawodowo zajmuję się słowem, najpierw jako dziennikarka, a od ponad dekady jako PR-owiec i rzecznik prasowy w polskich i zagranicznych firmach. Zrealizowałam kilkadziesiąt kampanii wizerunkowych. Jestem również trenerem biznesu. W online (FB: https://www.facebook.com/zostanswoimprowcem i www.instagram.com/fromlewicz) pokazuję jak zostać Królową PR kobietom takim jak Ty – które wiedzą, jak ważny jest wizerunek i rozpoznawalność biznesu/ marki osobistej. Które szukają skutecznych sposobów na dotarcie do klientów nie jednorazową reklamą, a sposobami, które budują stabilną pozycję ekspertki. Uwielbiam pracować z kreatywnymi kobietami i wspólne odkrywać jak fajny jest PR!


KONKURS!

Napisz dlaczego chcesz zostać Królową PR i wyślij nam maila na adres kontakt@mintmag.pl – na odpowiedzi czekamy do 10.11.2018r.

Do wygrania 4 książki Zostań królową PR / Wyd. One press

Regulamin dostępny w Redakcji MINT


Zdjęcie: Designed by Freepik

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ