SPOSOBY NA POPRAWĘ PAMIĘCI I KONCENTRACJI

Współczesny świat z każdej strony atakuje nas niepotrzebnymi informacjami i bodźcami, które trudno odeprzeć. Niestety często nie zdajemy sobie sprawy  jak destruktywnie wpływa to na naszą pamięć i zdolność koncentracji. Jesienna atmosfera również nie sprzyja naszemu samopoczuciu. Jest jednak kilka trików, które skutecznie mogą Ci pomóc.

***

1/ Rano skoncentruj się na sobie, a nie na przeglądaniu Facebooka czy innych mediów.

2/ Przy pracy wyłącz wszystkie rozpraszacze – szczególnie messengera w telefonie, telewizor oraz niepotrzebne zakładki w przeglądarce.

3/ Dotleniaj mózg oddychając robiąc krótkie ćwiczenia oddechowe. Podczas przerw w pracy zacznij oddychać przeponą. Nabierz dużo powietrza, by brzuch (nie klatka piersiowa) zrobił się duży jak balon, przetrzymaj chwilę, po czym powoli wypuść powietrze nosem.

4/ Bądź kreatywna. Przełam codzienne przyzwyczajenia robiąc coś niekonwencjonalnego. Mózg lubi nowe wyzwania.

5/ Zadbaj o dietę. Jak wiadomo każdy ma inne zapotrzebowania żywieniowe, jednak podczas planowania diety powinnaś szczególnie zwrócić uwagę na obecność m.in. ciemnych owoców, orzechów, przeciwutleniaczy np. surowe kakao, pokarmów bogate w cynk, odpowiednio zbilansowane omega 3 i 6 oraz rośliny strączkowe.

6/ W ciągu dnia pozwól sobie na krótkie regeneracyjne drzemki. To właśnie wtedy wpada się na najlepsze pomysły.

7/ Jeżeli jesteś praworęczna częściej wykorzystuj lewą rękę i na odwrót. To nowe wyzwanie powoduje, że dwie półkule zaczynają ze sobą lepiej współpracować.

8/ Codziennie znajdź chwilę na rozluźnienie i medytację – wystarczy nawet 15 minut.

9/ Kreatywnie spędzaj czas z dzieckiem, wymyślając zabawy czy tworząc zabawki z materiałów znalezionych w domu. Spróbujcie stworzyć coś z niczego.

10/ Pobudzaj zmysły za pomocą olejków eterycznych. Szczególnie zapach rozmarynu wpływa na poprawienie pamięci krótkotrwałej.


Zdjęcie: Designed by Freepik

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ