Rozstrzygnięto międzynarodową edycję konkursu na projekt pluszaka marzeń  w ramach kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”. Spośród 70 tys. nadesłanych prac na całym świecie jury wybrało 10 najciekawszych,  w gronie których znalazł się projekt 9-letniego Huberta z Białegostoku. Zwycięskie rysunki będą inspiracją do stworzenia limitowanej serii pluszaków, która jeszcze jesienią tego roku trafi do sklepów IKEA na całym świecie. 

Podobnie jak w pierwszej edycji, również podczas kolejnej, od każdej zabawki IKEA Foundation przekaże 1 euro na rzecz programów wspierających prawo dzieci do zabawy i rozwoju.

Kolekcja będąca dziełem najmłodszych projektantów z całego świata, w tym również Huberta z Białegostoku, stanie się częścią kolejnej odsłony kampanii „Zabawa to poważna sprawa”.

Poza rysunkiem z Polski do ścisłego finału zakwalifikowały się także projekty dzieci z Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Bułgarii, Rosji, Japonii, Korei Południowej, Austrii i Australii. Wśród przesłanych projektów jury wyróżniło m.in.: tęczową chmurkę, ptaka-ninja oraz uśmiechniętego pająka – rysunek autorstwa 9–letniego Huberta z Polski.

Natalia, 6 lat_rybka

Natalia, 6 lat

Lena, 7 lat_kanarek

Lena, 7 lat

Julia, 10 lat_pudel

Julia, 10 lat

Agata, 10 lat_fasolka

Agata, 10 lat

Konkurs rysunkowy na projekt pluszaka marzeń jest częścią kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”, w ramach której IKEA wspiera prawo dzieci do zabawy i rozwoju w najbiedniejszych regionach świata. Praca Huberta była jedną z 4000 projektów zgłoszonych w Polsce, spośród których wybrano 20 najbardziej kreatywnych. Każdy ze zwycięzców otrzymał pluszaka uszytego według własnego pomysłu.

„Jesteśmy bardzo dumni, że w gronie zwycięzców znalazł się młody „projektant” z Polski. To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że możemy realizować przedsięwzięcie, które wyzwala dziecięcą kreatywność oraz pomaga najmłodszym spełniać marzenia i rozwijać się poprzez zabawę. Liczba rysunków zgłoszonych na całym świecie udowadnia, że dzieci chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników. Rysunek Huberta, podobnie jak prace pozostałych laureatów, pokazuje, że w najmłodszych drzemią nieskończone pokłady wyobraźni. Nam dorosłym nie pozostaje nic innego jak wspierać dzieciaki, zachęcać je do zabawy i kibicować im w rozwoju ich pasji” – podkreśla Agata Czachórska Specjalista ds. komunikacji korporacyjnej, IKEA Retail w Polsce.

Kampania „Zabawa to poważna sprawa” koncentruje się na promowaniu i zapewnieniu praw dzieci do zabawy i rozwoju. Podkreśla korzyści płynące z zabawy, które wpływają na prawidłowy rozwój dzieci. W ramach kampanii IKEA zebrano globalnie ponad 12,6 mln euro, z czego przeszło 463 tys. euro w Polsce. Fundusze zostaną przekazane na realizację projektów wspierających prawo dzieci do rozwoju i zabawy w najuboższych regionach świata. Podczas akcji, która trwała od 20 listopada do 24 grudnia 2016 r., każda sprzedana zabawka oznaczała 1 euro przekazane przez IKEA Foundation na ww. projekty. Wśród organizacji współpracujących z IKEA Foundation są UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics i Save The Children.

Więcej informacji o kampanii „Zabawa to poważna sprawa” na stronie IKEA.pl/zabawy moc. Szczegóły dotyczące konkursu rysunkowego na stronie zabawymoc.pl

Zapisz się na newsletter

MINT MAGazyn online to lifestylowy serwis dla mam. To portal o pozytywnym macierzyństwie i szczęśliwym dzieciństwie. Zajrzyj do nas po codzienną dawkę inspiracji. Poczuj miętę do MINT!

Copyright MINT Project design SHABLON

Pin It on Pinterest

Udostępnij ten artykuł!

Podoba Ci się ten post? Podziel się z nim ze znajomymi i rodziną, udostępniając w wybranym medium.