Aqua Fitness – super aktywność dla ciała i umysłu bez ograniczeń

Dla wielu  aqua fitness to zestaw nudnych i monotonnych ćwiczeń, bądź pluskanie się w wodzie w rytm muzyki podczas rodzinnych wakacji.  W rzeczywistości aqua fitness to niezwykle różnorodna aktywność sportowa, wpływająca korzystnie na cały nasz organizm. Sprawdź czy to sport dla Ciebie!

AUTOR: Anna Kuryłek

aqua fitness

SKLEP

Trening w wodzie rekomendują fizjoterapeuci, lekarze czy trenerzy personalni. Aqua fitness dedykowany jest zarówno do osób starszych bądź otyłych, które chcą poprawić swoją kondycję fizyczną jak i sportowców amatorów oraz tych na poziomie PRO.

Skąd ta wyjątkowość aqua fitness? 

Aqua fitness swoją niezwykłość zawdzięcza oporowi i wyporowi.

Woda jest 800 razy gęstsza od powietrza, co powoduje, że przy każdym ruchu dodatkowo musisz pokonać opór wody i to właśnie czyni trening bardziej wymagającym w porównaniu do tego samego wykonanego na lądzie. Dla przykładu: biegając w wodzie możesz spalić ok 11,5 kalorii na minutę, a na lądzie 8 kalorii na minutę.

Siła wyporu to nic innego jak prawo Archimedesa: Ciało zanurzone w cieczy traci pozornie na ciężarze tyle, ile waży ciecz wyparta przez to ciało. Stąd gdy wchodzimy i zanurzamy się w wodzie czujemy niebywałą lekkość, jakby raptownie ubyło nam kilogramów.

To szybkieodchudzenie” powoduje, że ćwiczenia, które w normalnych warunkach są dla Ciebie za trudne, w wodzie wychodzą Ci bez problemu. A co najważniejsze są dla Ciebie bezpieczne. Kolejnym pozytywnym efektem treningu w wodzie jest poprawa pewności siebie oraz łatwiejsza mobilizacja do dalszej pracy. Bo nic tak nie motywuje jak nasze własne sukcesy.

aqua fitness
aqua fitness

Aqua fitness – w zdrowym ciele, zdrowy duch

W wodzie tętno zwalnia nam o około 10 do 15%. Dzięki temu możesz wykonać większą ilość powtórzeń danego ćwiczenie przy jednoczesnym zmniejszeniu ciśnienia we krwi. Co więcej, przebywanie w środowisku wodnym, które ma niższą temperaturę od otoczenia, sprawia, że organizm się hartuje i staje się bardziej odporny na wszelkiego rodzaju infekcje.

Pozostałe, ale równie ważne korzyści płynące z aqua fitness to: odciążenie stawów i kręgosłupa, poprawa elastyczność oraz zwiększenie ruchomości stawów, jak również minimalizacja ryzyka zachorowania na osteoporozę.

Aqua Fitness redukuje stres

Oprócz znaczących korzyści dla Twojego zdrowia fizycznego, zajęcia aqua fitness mają kojący wpływ na zdrowie psychiczne. Zmniejszają uczucie niepokoju, poprawiając nastrój, obniżają napięcia i poziom kortyzolu. Dają poczucie przynależności do grupy. Wszystko to dzięki cudownie terapeutycznym właściwościom wody.

Zapisz się na MINTowy newsletter i odbierz PREZENT - Motywator do utraty wagi

Dołącz do naszej mintowej społeczności i poczuj miętę do dobrej lektury! Nasz newsletter to gwarancja dobrych treści! Poznaj Mint - magazyn dla mam czyli lifestylowy poradnik dla mam.

Jak zacząć ćwiczyć aqua fitness?

To bardzo proste. Wystarczy, że masz strój kąpielowy, czepek i ręcznik oraz butelkę wody. W wodzie nadal się pocisz więc ważne jest aby uzupełniać na bieżące utracone płyny. To, że jesteś otoczona przez wodę, nie oznacza, że pozostaniesz nawodniona.

Niekonieczna jest umiejętność pływania. Na większości zajęć korzysta się z pasów wypornościowych, które dadzą Ci wsparcie i poczucie bezpieczeństwa. Możesz również zacząć ćwiczyć na płytszej wodzie aby najpierw oswoić się z żywiołem.

aqua fitness

Ty wybierasz, ty decydujesz?

Jedną z wielkich zalet zajęć aqua fitnessu jest możliwość ćwiczenia na swoim własnym poziomie, bez żadnej presji. Oznacza to, że jeśli jesteś nowa w grupie, możesz stopniowo i we własnym tempie wykonywać ćwiczenia zdobywając po woli nowe umiejętności. Na każdych kolejnych zajęciach będziesz czuła się pewniej a twoje ciało i kondycja będą się wzmacniać. Od Ciebie będzie zależało czy chcesz mocny i energiczny trening czy spokojny.

Twoja praca niezależnie od siły jaką w nią włożysz będzie przynosiła efekty. TY decydujesz co jest dla Ciebie ważne i czego potrzebujesz od ćwiczeń wodzie. Aqua fitness zazwyczaj nie kojarzy się z mocnym i intensywnym treningiem, nic bardziej mylnego. Ćwiczenia w środowisku wodnym zalicza się do jednych z najbardziej efektywnych. Większość osób spala od 400 do 500 kalorii podczas taj aktywności.

Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od intensywność z jaką podejdziesz do ćwiczeń.

Jeżeli masz pytanie gdzie w Polce udać się na aqua fitness, jaką grupę wybrać jakie lub jaki rodzaj ćwiczeń, napisz komentarz. Z przyjemności Ci pomogę.

 

podobne artykuły

magazyn dla mam

Zapisz się na newsletter

No.13 Mint | gazeta online dla mamy już jest!

Magazyn MINT to poradnik dla mam o charakterze lifestylowym. MINT to nie tylko portal, który codziennie dostarcza porcji inspiracji dla mamy i dziecka. To także drukowany kwartalnik stworzony dla chwili relaksu. Poczuj miętę do MINT.

Copyright MINT Project design SHABLON

Pin It on Pinterest

Udostępnij ten artykuł!

Podoba Ci się ten post? Podziel się z nim ze znajomymi i rodziną, udostępniając w wybranym medium.