DOBRE NAWYKI, KTÓRE WARTO WPROWADZIĆ W ŻYCIE

Czym jest nawyk? W psychologii to powtarzalna, zautomatyzowana czynność (reakcja), którą nabywa się poprzez powtarzanie. Wprowadzenie nowego nawyku w życie w praktyce wynosi około 30 dni. Mądrze wyrobiony nawyk, jest odporny na stany emocjonalne i nastroje przez co działa nawet, gdy bardzo nam się nie chce, przez co łatwo utrzymuje się kurs, który sobie obrałyśmy. Jesteś zatem gotowa wprowadzić same dobre nawyki do swojego życia?

***

1/ Codziennie staraj się wysypiać i wstawać o tej samej porze. Ostatnie badania stwierdziły, że odsypianie w weekendy powoduje rozregulowanie zegara biologicznego.

2/ Przed ostatecznym rozbudzeniem, rozluźnij się i pomedytuj przez 5 minut.

3/ Nie zaczynaj dnia od zaśmiecania głowy wiadomościami czy wpisami na mediach społecznościowych. Pierwsze 3 godziny pracy są najbardziej produktywne, później nadchodzi faza spadkowa, przez co można robić rzeczy nie wymagające zbytniej koncentracji czy kreatywności.

4/ Małpa skacze z gałęzi na gałąź. Jeśli chcesz ją utrzymać w miejscu, daj jej banana. To indyjskie powiedzenie idealnie obrazuje jak działa nasz umysł i jak go okiełznać. Z codzienną gonitwą myśli walcz medytując i ćwicząc koncentrację.

5/ Odpowiednio nawadniaj się w ciągu dnia. (Kawa nie nawadnia!)

6/ W ciągu dnia znajdź chwilę na ćwiczenia rozciągające lub trening.

7/ Zapomnij o multitaskingu, wbrew pozorom wcale nie sprawdza się w życiu i pracy. Skup się na jednej czynności w stu procentach.

8/ Stosuj odpowiednie dla ciebie techniki oddechowe, które dotlenią Twój mózg.

9/ Stwórz grafik działania na konkretny dzień i trzymaj się go konsekwentnie.

10/ Podchodź do wszystkiego z dystansem i humorem. Znajdź sposób by w sytuacji stresowej nie poddać się zdenerwowaniu, które szkodzi na każdej płaszczyźnie.

11/ Codziennie znajdź czas na przyjemność – bujanie w obłokach, dobrą książkę, kawałek ciasta. Jednak zawsze staraj się, by były to wartościowe rozrywki.

12/ Bądź uważna i słuchaj. Nie skupiaj się na tylko na swojej perspektywie.

13/ Jesteś tym, co jesz. Niech nawykiem staną się świadome zakupy. Czytaj i analizuj etykiety.

13/ Naucz się dyscypliny, ale nie przesadnej. Siła charakteru nie wynika z robienia czegoś na przekór sobie, ale z mądrego dążenia do swojej woli. Zacznij ją kształtować, dzięki wprowadzaniu nawyków. Powodzenia!


Zdjęcie: Designed by Freepik

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ